Nuffnang

Monday, March 14, 2011

HANDSET AKU HILANG. - OH TIDAK!

Aku kalau pergi mana-mana mesti bawak handphone walau ke toilet pon sama =. Baru hari ni aku semacam tersentak bila telefon aku yang ku selalu dengar lagu dan menangkap gambar aweks yang ku rasakan something.
Bermula dari seawal 7.10 pagi, aku pergi kerja dan aku ambil kawan aku di Kereta perodua, kiranya bengkel. Time aku bailk tanpa ku sedari aku tertinggal atau meninggalkan handphone ku di pejabat perodua  disitu.

Bila aku sedar adik kecil ku hilang, aku terus mencari-cari dan berpatah balik sedekat 2 km untuk cari handphone melalui kereta burukku. Akhirnya sampai di kaunter Perodua, ( myvi, kancil, wira, saga, inspira dan sebagainya 2). Aku masuk ke pejabat segera aku lihat kalau handphone aku terselit, tiada. Abang yang aku sedari tadi 1 jam yang lepas tetap yang menunggu keretanya dibaik pulih menujukkan aku ke arah kaunter tanpa aku tanya tentang barang ku yang hilang. Aku dengan muka gembira pergi ke kaunter dan tanya kat akak yang jaga kaunter tadi dan meminta handpon Nokia e5 itu.

Oh selamat ada, kalau tidak dah nak kena beli handphone baru sebab terjatuh dan dikenal pasti sebagai lost and not found. Aku ucapkan terima kasih kepada abang yang jujur dan memberikan fon ke kaunter.

Pengajaran kepada aku ialah jangan cuai. Sikap positif iaitu jujur dapat menyelamatkan wang ringgit serta disanjung tinggi. Terfikir aku sebentar , ada lagi orang yang jujur dan baik hati di zaman ini. Nak fikirkan kalau orang lain dah songlap dah barang- barang begitu. Yang tulus ikhlas ingin sekali dibalas. Yang selalu memberi ingin sesekali jadi penerima. Ada makna itu. hahaha, Teima kasih kepada sesiapa yang bekenaan.

No comments:

Post a Comment

PELUANG ANDA!!

HANGAT

Untuk sebarang sewa iklan di blog saya sila post comment

IKLANKAN DI BLOG SAYA- percuma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers