Nuffnang

Tuesday, January 18, 2011

DUIT MELALUI INTERNET.

DUIT+INTERNET+USAHA.-BASIC
1.Duit datangnya dari internet adalah halal bergantung pada situsasi, jika ia berkaitan dengan perniagaan arak, judi, atau jual babi, jual dadah, perniagaan seks ia ternyata jelas haram.


2. Untuk buat perniagaan dalam internet kita mesti ada blog, selepas create blog cuba untuk letak iklan di blog anda, seperti nuffnang (bahasa melayu/inggeris), google adsense untuk bahasa inggeris sahaja( mana ada orang dapat duit di google adsense guna bahasa melayu), amazon, dan anda boleh upload gambar masuk internet melalui shareapic, dan menariknya dibayar untuk setiap gambar, gambar yang diambil mestilah orieapicginal bukan copy paste internet, shareapic dapat mengesan yang palsu.


3.Apabila anda punyai blog, anda boleh tulis apa saja artikel asalkan menarik minat pengunjung blog anda. Tips untuk menarik lebih traffic adalah anda mempunyai ramai kenalan dan followers. Yang pasti kalau anda buat cerita tentang anda sekalipon dan up-to-date, pengunjung pon suka dan selalu melihat blog anda untuk cerita menarik seterusnya. Contoh anda bina blog dalam bahasa melayu dan ambil nuffnang sebagai monetize/iklan anda. Anda akan dibayar jika mecapai tahap tertentu. Paling sikit yang dibayar adalah lima puluh ringgit malaysia.


4.Jadi photograper pon bagus, anda tangkap gambar dan post di blog anda, serta upload gambar yang anda post di blog ke shareapic, seterusnya jika banyak kilk pada gambar tersebut di internet anada akan dibayar.


5.Blog anda bukan sekadar hiburan, anda juga dapat menyampaikan informasi, ini kerana ramai lihat internet kerana memerlukan informasi, contoh pelajar sekolah mencari info tentang tips peperiksaan, sains, math.


6.Kebanyakannya ramai ingin tahu tentang tips berguna, contoh tips untuk berjaya, cinta, buka restoran-perniagaan, beli barang, bahan assigment , landskap, teknik-teknik, musik, movie, novel, hiburan, lawak dan pelbagai lagi.


7.Mulakan sekarang dengan blog, ikut suka anda sama ada suka-suka nak bina blog atau anda lebih suka membaca blog.


8.Apa yang penting kerjasama, okey yang penting adalah informasi, design, dan iklan atau anda boleh buat ruang iklan untuk disewa.


p/s:Segala pertanyaan boleh email kepada saya di wafiq_2312@yahoo.com. 

No comments:

Post a Comment

PELUANG ANDA!!

HANGAT

Untuk sebarang sewa iklan di blog saya sila post comment

IKLANKAN DI BLOG SAYA- percuma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers