Nuffnang

Tuesday, January 18, 2011

iNfo SEKS

SEKS BEBAS VS SEKS HALAL-KESAN TERHADAP INDIVIDU  DAN MASYARAKAT.


1.Seks bebas kin makin menular sejak 1998 lagi, adakah dunia maju dan seiring dengan itu manusia salah gunakan teknologi, rakam video lucah, download dari internet, budak sekolah ponteng sekolah semata-mata lepak di cyber cafe dan lihat lucah beramai-ramai, akhbar pon dah buktikan pelajar ponteng kelas dan pergi cc tengok perkara negatif. Kesan dari ini, lahir anak luar nikah sebab nak mencuba dan terjebak dalam kancah maksiat, disko, parti liar, takut anak yang dilahirkan itu adalah hasil dari maksiat atau famous digelar seks bebas, anak itu dibuang di sampah,ada tu ternampak di tepi semak, kena tanam pon ada, dan paling sedih dan kejam dibunuh.


2.Elakkan seks bebas, boleh mendatangkan penyakit yang famous akibat aktiviti yang lebih famous digelar seks bebas, penyakitnya boleh membunuh diri anda, iaitu HIV/AIDS. Kebisaan yang kita dengar, mula-mula hisap rokok dan kawan-kawan mula mempengaruhi anda untuk more fever iaitu hisap ganja, terjebak ,dalam rokok letak ganja dan inginkan kepuasan yang akhirnya membunuh tidak cukup dengan ganja/heroin itu cucuk tangan dengan menggunakan jarum yang dikongsi, aids tersebar pantas dari seorang penghidap kepada rakan kongsi dimana jarum itu dikongsi dari penghidap AIDS.


3.Punca kenapa hisap dadah, ganja, heroin, gam, syabu, balut, dapur, minum ubat batuk, pil khayal dan semua ini mendatangkan risiko antaranya dan kategori berbahaya terhadap kesihatan. Punca perkara ini berlaku katanya stress, tidak happy dengan hidup, tiada teman, hidup ini mesti enjoy(arak,disko,pil khayal) dan ada juga saya dengar hisap gam ini boleh mengakibatkan kerosakan otak dan mental yang kritikal dan penghidap atau pesakit menunjukkan tanda-tanda seperti kurus, berdiri tepi bangunan dan lihat bangunan lama-lama(khayal jadi bos), cakap sorang-sorang. Ganja pula berbeza dengan gam, untuk kesan yang cepat datangkan mood happy, serta high walaupun dia melihat kucing sedang berak. Ada pula mati disebabkan ganja kerana implikasi terlebih dos. Bahaya dadah amat kritikal dan undang-undang terhadapnya amatlah berat. Bangsa berjaya adalah bangsa bebas dari dadah.


4.Kebanyakan kaki rembat duit, cilok dompet orang, curi motor, adalah penagih dadah kerana mereka perlukan wang untuk beli barang kesukaan mereka yang akhirnya mendatangkan kemudaratan kepada diri sendiri. Masyarakat akan rasa kesannya apabila penagih dadah memecah masuk ke dalam bangunan dan mengumpil pintu, merompak bank. Kesan terhadap sekeliling amat tahap gaban, contoh menikam mangsa semasa melakukan rompakan, pecah masuk bangunan dan orang awam yang bekerja mengalami kerugian, serta kehilangan motorsikal yang menjadi punca rezeki(pergi ke kerja naik motor).


5.Didik anak-anak anda(bagi yang berkeluarga) supaya menutup aurat untuk elakkan dirogol. Jika keluar ajaklah kawan beramai-ramai untuk elakkan di rompak(khas untuk perempuan). Untuk anak lelaki elakkan keluar malam bagi yang belum berkahwin, ini boleh jadi kes aktiviti kurang sihat di waktu malam yang kerap berlaku di kelab malam,disko, parti liar, jual dadah dan pelbagai lagi yang bahaya(sama+dengan) yang meningkatkan jalan cepat ke kubur.


6..Seks halal(yang dah berkahwin). Seks merujuk kepada bercumbu, bersentuhan, memeluk, seks oral, ransangan dan ianya degelar SEKS. Seks halal adalah jalan terbaik, kerana anda wajib kahwin, serta 99% bebas dari dadah. Untuk kesihatan boleh buat ujian dadah di hospital.


7..Seks (iaitu hubungan suami-isteri) selepas kawhin adalah halal dalam islam. Perkahwinan dapat menghasilakn zuriat yang halal. Hubungan lelaki-perempuan lebih bermakna dengan cara yang halal.
 Serta anak dididik dengan penuh kasih sayang dan menambahkan kasih sayang antara suami-isteri dengan kurniaan cahaya mata.


8.Untuk dapatkan seks yang mantap dan hebat banyakkan senaman yang berkaitan,www.hebatkatil.com.


p/s:Artikel ini tidak mempunyai sebarang gambar pornografi dan ia adalah bimbingan untuk menyalurkan diri ke arah yang baik dan halal. Sebarang aduan sila komen terus kepada saya.

No comments:

Post a Comment

PELUANG ANDA!!

HANGAT

Untuk sebarang sewa iklan di blog saya sila post comment

IKLANKAN DI BLOG SAYA- percuma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers